دارالقرآن امام خمینی ره

آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه

دارالقرآن امام خمینی ره

آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه

دارالقرآن امام خمینی ره


همزمان با هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، محفل انس با قرآن دانش آموزی با حضور قاری بین المللی در شهرستان ارومیه برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش همزمان با هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، محافل انس با قرآن با حضور نماینده مردم ارومیه در مجلس خبرگان رهبری، معاون پرورشی و امور فرهنگی آموزش و پرورش استان، مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه، دارالقرآن امام خمین (ره) و قاریان بین المللی قرآن کریم از جمله وحید وکیلی در محل مسجد علی بن ابیطالب (ع) شهرستان ارومیه برگزار شد و دانش آموزان دوره متوسطه آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه با حضور در این محفل معنوی ، عشق و ارادت خود را به ارزش های اسلامی نشان دادند.

آیت الله «علی اکبر قریشی» نماینده مردم ارومیه در مجلس خبرگان رهبری در این آیین معنوی گفت: با توجه به فرمایشات پیامبر اکرم(ص) خواندن قرآن و تفسیر مفاهیم آن از ضروریات جامعه اسلامی است و بهترین امت کسانی هستند که قرآن را می آموزند و آموزش می دهند.

وی با تاکید بر برگزاری بیش از پیش این محافل نورانی افزود: اقامه نماز و قراعت قرآن از اهم مواردی است که توجه به آن موجب رفع مسایل و مشکلات اساسی جامعه می شود و دشمنان انقلاب و اسلام همان کسانی هستند که مهر نماز بر پیشانیشان معلوم نیست و از مفاهیم قرآنی بی خبرند.وی خطاب به مسئولین آموزش و پرورش اذعان داشت: برگزاری محافل انس با قرآن و تداوم برگزاری این گونه جلسات باعث انس و الفت جوانان و نوجوانان با قرآن و دین مبین اسلام می شود.

قدرت الله قاسمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: برگزاری محافل دینی در بین دانش آموزان، سطوح اولیه آشنایی با قرآن است.

این مقام مسئول خطاب به دانش آموزان شرکت کننده در این محفل معنوی بیان داشت: چارچوب زندگی را می بایست با مفاهیم قرآنی بسازیم و انس با قرآن درمان دردهای درونی انسان است و روحیه مسئولیت پذیری، پرهیز از نفرت و افترا، ترویج نیکی و بخشش در جامعه را موجب می شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ملت ایران بر پایه ارزش های دینی و باورهای اسلامی شکل گرفته و پیروزی آن نیز بر اساس آموزه هایی صورت گرفت که شهادت در راه خدا را جز پیروزی نمی داند.

وی اظهار کرد: هر چند که قرآن در تمامی منازل مردم ایران اسلامی وجود داشته و در منازل نیز قرائت می شود ولی قرائت آن در محافل و مجالس بر عظمت آن افزوده و لطف و عنیایت خداوند را در پی خواهد داشت.

گفتنی است در این آیین تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط دانش آموز نوجوان آقای علی نژاد، اجرای برنامه حفظ به همراه گروه حافظان آقای عباس نژاد، اجرای گروه تواشیح و مدیحه سرایی تسنیم و تلاوت آقای وحید وکیلی قاری بین المللی قرآن و اهداء جوایز به برگزیدگان مسابقه تفسیر سوره یاسین و حافظان قرآن انجام شد.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۸
دارلقرآن امام خمینی (ره)

نظرات  (۲)

۱۹ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۲۳ دارلقرآن امام خمینی (ره)
سلام و خداوت به تمام قرآنیان عزیز...
خداقوت 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی