دارالقرآن امام خمینی ره

آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه

دارالقرآن امام خمینی ره

آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه

دارالقرآن امام خمینی ره

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۳۳
دارلقرآن امام خمینی (ره)
اولین دوره مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان استان آذر بایجان غربی، با حضور 150 قاری و حافظ قرآن به میزبانی شهرستان نقده برگزار شد.

به اساس ن گزارش، در آیین افتتاحیه مسابقات قرآن وعترت فرهنگیان در شهرستان نقده، معاون پرورشی و فرهنگی مدیر کل اموزش وپرورش استان فعالیت های قرآن،عترت ونماز را شناسنامه فرهنگی آموزش وپرورش دانست ومعلمان را مدافعان حوزه های فرهنگی جامعه نامید.

«قدرت اله قاسمی» ضمن تاکید بر لزوم استفاده بهینه از توانمندی و تبحر معلمان به منظور تشریح مبانی و مفاهیم کلام وحی ، اظهار کرد : توانمندی و تبحر معلمان که تبیین آیات الهی در میزان نفوذ کلام ، تاثیر گفته ها و راهنمایی های آنان اثر شگرف خواهد داشت.

معاون پرورشی وفرهنگی مدیر کل آموزش وپرورش به جایگاه والای معلمان در جامعه اشاره کرد وافزود یکی از بهترین و موثرترین اقشار اجتماعی ، معلمان واساتید و مربیان هستند.

وی به سه فرآیند مهم در آموزش وپرورش نگاهی انداخت وادامه داد ؛ معلمان باید آموزه های دینی را به دانش آموزان یاد بدهند ، باورها را تبدیل به شناخت کنند و این گفته ها و دانش ها را در زندگی روزمره بکار گیرند.

این مقام مسئول ورود معلمان به روحیه دانش آموزان را از نکات مهم کار یک معلم دانست و گفت: دانش آموزی وقتی مشاهده می کند معلم او به خوبی قرآن تلاوت می کند بدون شک جذب او می شود و معلمش را الگوی خود قرار می دهد.

«منصور سعیدی» مدیر آموزش وپرورش نقده نیز در این آیین با اشاره به اینکه همه افراد جامع که امروز منشاء اثر  خدمت هستند ، پرورش یافته دست معلمانند ، یاد آور شد: معرفت به خدا و معنویات را مدیون معلمان با اخلاق هستیم.

مدیر آموزش وپرورش نقده با بیان اینکه باکاربردی کردن آموزه های دینی در زندگی فرهنگ اسلامی محقق می شود اظهار داشت : اقتصاد و توسعه در همه زمینه ها نیز در سایه فرهنگی اسلامی به ثمر می نشیند.

سعیدی ضمن تقدیر از مسئولین استانی به دلیل اعتماد و انتخاب شهرستان نقده به منظور میزبانی از اولین دوره متمرکز مسابقات قرآن فرهنگیان افزود : آثار وبرکات این مسابقات بی تردید مایه نشاط و سرزندگی قرآنی در مدارس خواهد شد.

اولین دوره مسابقات قرآن وعترت فرهنگیان استان آذربایجان غربی با شرکت 150 فرهنگی از مناطق 24 گانه استان و در چهار رشته حفظ ، قرائت ، نهج البلاغه و آموزش احکام در نقده و به مدت یک روز در حال برگزاری است.

در پایان لازم به ذکر است آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه با کسب 3 مقام اول در رشته های حفظ برادران و حفظ خواهران و قرائت خواهران مقام نخست این مسابقات را به خود اختصاص داد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۶:۱۸
دارلقرآن امام خمینی (ره)


بر اساس این گزارش دانش آموزان قرآنی آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه با همکاری دارالقرآن امام خمینی(ره) و برگزاری کلاس های تخصصی در مرکز این واحد توانستند مقام اول سطح استانی را به خود اختصاص دهند.

طی بخشنامه ارسالی از سوی اقامه نماز قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان 24 نفر از دانش آموزان دختر و پسر این ناحیه توانستند مقام اول را کسب نمایند. کسب افتخار آمیز دانش آموزان قرآنی آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه را به جامعه قرآنی و خانواده های ایشان تبریک عرض می نماییم.

برای مشاهده نفرات اول لطفا به ادامه مطلب بروید...

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۴۶
دارلقرآن امام خمینی (ره)

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۳۸
دارلقرآن امام خمینی (ره)

ششمین محفل اُنس با قرآن در حسینیه اعظم علی ابن موسی الرضا(ع) با مشارکت دبیرستان شاهد برادران آهندوست و دارالقرآن امام خمینی(ره) آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش همزمان با روز معلم و عید مبعث، محفل انس با قرآن با حضور رئیس اقامه نماز اداره کل آموزش وپرورش استان و مدیریت و معاونت پرورشی آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه و فرمانده بسیج دانش آموزی و بسیج طلاب ارومیه ، دارالقرآن امام خمینی(ره) و قاری بین المللی قرآن کریم حاج وحید وکیلی در محل حسینیه اعظم علی ابن موسی الرضا(ع)  برگزار شد و دانش آموزان دوره متوسطه آموزشگاه شاهد برادران آهندوست با حضور در این محفل معنوی ، عشق و ارادت خود را به ارزش های اسلامی نشان دادند.

همچنین قرائت دانش آموز منتخب دوره ی ابتدایی،و خیرمقدم گویی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه و برگزاری تواشیح توسط گروه تواشیح طوبی و حضور حافظ خردسال از شهرستان خوی و قرائت قاری بین المللی و  همخوانی سرود قرآنی توسط گروه سرود و اهدای جوایز به منتخبین و نفرات برتر این آموزشگاه در مسابقات قرآن، عترت و نماز مرحله شهرستانی از برنامه های این محفل نورانی بود، که محفل با دعای فرج و پذیرایی به پایان رسید.

جهت مشاهده تصاویر محفل لطفاً به ادامه مطلب بروید...

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۶:۵۶
دارلقرآن امام خمینی (ره)

بخوان به نام خدا

غنوده کعبه و امّ القری به بستر خواب ولی به دامن غارحرا دلی بیتاب
نخفته، شب همه شب، دیده خدابینش ز دیده رفته به دامن سرشک خونینش
که پیک حضرت دادار، جبرئیلِ امین عیان به منظر او شد، خطاب کرد چنین:
«بخوان به نام خدایی که ربّ ما خَلَق است پدیدآور انسان ز نطفه و عَلَق است
بخوان که ربّ تو باشد ز ماسوا اکرم که ره نمود بشر را، به کار بُردِ قلم»
به گوش هوش چو این نغمه سروش شنید هزار چشمه نور از درون او جوشید
درون گلشن جانش شکفت رازِ وجود گشود بار در آن دم به بارگاهِ شهود
درود و رحمت وافِر، ز کردگار قدیر بر آن گزیده یزدان، بر آن سراج منیر



جمال محمّد

ماه فرو ماند از جمال محمّد سرو نباشد به اعتدال محمّد
قدر فلک را کمال و منزلتی نیست در نظر قدر با کمال محمّد
وعده دیدارِ هرکسی به قیامت لیله «اسرا» شب وصال محمّد
آدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی آمده مجموع، در ظِلال محمّد
عرصه گیتی مجال همّت او نیست روز قیامت نگر مجال محمّد
و آن همه پیرایه بسته جنّت فردوس بو که قبولش کند، بلال محمّد
همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد تا بدهد بوسه بر نِعال محمّد
شمس و قمر در زمین حشر نتابد پیش دو ابروی چون هلال محمّد
چشم مرا، تا به خواب دید جمالش خواب نمی گیرد از خیال محمّد
«سعدی» اگر عاشقی کنی و جوانی عشق محمّد بس است و آل محمّد

شعری آذری بسیار زیبا در خصوص عید مبعث...

جهت مشاهده به ادامه مطب بروید...

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۳۶
دارلقرآن امام خمینی (ره)

بر اسا اطلاع رسانی اقامه نماز، قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان آذریابجان غربی


نتایج سی و چهارمین  دوره




مسابقات  قرآن، عترت و نماز




دانش آموزی استان




بدین شرح می باشد. لطفا جهت مشاهده نتایج به ادامه مطلب بروید...
در ضمن دانش آموزان عزیز می توانند برای مشاهده تصاویر مسابقات و نتایج و حتی نمرات خود به کانال
رسمی تلگرام مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی استان به نشانی telegram.me/azarqouran مراجعه فرمایند.
۹ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۳۷
دارلقرآن امام خمینی (ره)

▪️آن درگهی که پایه اش از عرش برتر است

▪️دولت سرای حضرت"موسی بن جعفر"است


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۱۰
دارلقرآن امام خمینی (ره)
قاسمی در آیین افتتاحیه مسابقات نماز، عترت و قرآن دانش آموزان پسر شمال استان:
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان آذر بایجان غربی گفت: برای مسابقات قرآن، عترت و نماز یک هدف‌گذاری ویژه تعریف شده است و آن هم انس و ارتباط مستمر با معارف قرآن، عترت و نماز در طول سال و در ادامه زندگی دانش‌آموزان است.

بر اساس این گزارش، قدرت اله قاسمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان آذر بایجان غربی در آیین افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات نماز، عترت و قرآن دانش آموزان پسر شمال استان آذربایجان غربی که با حضور دانش آموزان 11 منطقه و نواحی در پلدشت برگزار شد؛ اظهار کرد: برای مسابقات قرآن، عترت و نماز یک هدف‌گذاری ویژه تعریف شده است و آن هم انس و ارتباط مستمر با معارف قرآن، عترت و نماز در طول سال و در ادامه زندگی دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: از مهمترین ضروریات جامعه امروز گسترش فرهنگ قرآنی، فعالیت منسجم، عمیق و جهت‌دار است.


قاسمی اذعان داشت:نهادینه کردن اخلاق قرآنی و سیره معصومین در دانش آموزان از جمله وظایفی است که متولیان امر باید اهتمام بیشتری به این نکته داشته و با ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان آنان را به امور فرهنگی و قرآنی علاقه مند کنند.


در ابتدای این مراسم نیز مجتبی طالبی مدیر آموزش و پرورش شهرستان پلدشت ضمن ارائه ی گزارشی از روند برگزاری مسابقات قرآن،عترت و نماز در دور اول دختران در شهرستان پلدشت اظهار کرد :در دور نخست این مسابقات بیش 420 نفر دانش آموز دختر از مناطق و نواحی شمال استان شرکت داشتند که از این تعداد شرکت کننده، 42 نفر به مرحله نهایی مسابقات کشوری قرآن و عترت و نماز راه یافتند.


طالبی همچنین ادامه داد:دور دوم پسران که از امروز شروع شده است با حضور بیش از 520 دانش آموز از مناطق و نواحی شمال استان در آموزشگاه حضرت زینب (س) شهرستان پلدشت به رقابت خواهند پرداخت و از این تعداد دانش آموز پسر نیز 54 دانش آموز به مرحله کشوری راه خواهد یافت.


لازم به ذکر است ،اجرای تواشیح و دکلمه خوانی و اجرای سرود از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در این مراسم بود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۳۸
دارلقرآن امام خمینی (ره)