دارالقرآن امام خمینی ره

آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه

دارالقرآن امام خمینی ره

آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه

دارالقرآن امام خمینی ره
مسئول کمیته قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه‌های این کمیته به مناسبت ایام‌الله دهه فجر را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مهدی قره‌شیخلو، مسئول کمیته قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری این کمیته که پیش از ظهر امروز، 30 دی‌ماه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه برنامه‌های کمیته قرآن دهه فجر علاوه بر ایام‌الله دهه فجر در طول بهمن‌ماه اجرا خواهد شد، گفت: اولین برنامه قرآنی ما گردهمایی مدیران خانه‌های قرآن شهری و روستایی است که پنجشنبه، اول بهمن‌ماه در کرمان برگزار می‌شود. 
وی افزود: همچنین مراسم نثارگل و تجدید میثاق جامعه قرآنی با آرمان‌های امام راحل در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز چهارشنبه، هفتم بهمن‌ماه با حضور مسئولان و مدیران جامعه قرآنی، اساتید، قاریان و حافظان قرآن کریم برگزار می‌شود. 
تلاوت قاریان قرآن در مراسم 12 و 22 بهمن
قره‌شیخلو، افزود: تلاوت قرآن توسط سه نفر از قاریان بین‌المللی قرآن کشورمان در مراسم 12 بهمن و 22 بهمن از دیگر برنامه‌های دهه فجر است که مسعود سیاح‌گرجی قاری مراسم 12 بهمن در حرم مطهر امام راحل، مهدی عادلی قاری مراسم ویژه جلوس حضرت امام خمینی(ره) در بهشت زهرا(س)(بعد از ظهر روز 12 بهمن) و حمیدرضا احمدی‌وفا نیز به عنوان قاری مراسم 22 بهمن به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید می‌پردازند. 
اجرای گروه‌های تواشیح محراب و طوبی در مراسم 12 و 22 بهمن
وی ادامه داد: تولید و اجرای دو تواشیح به صورت فارسی ـ عربی ویژه مراسم 12 و 22 بهمن‌ماه با موضوع «قرآن، انقلاب و امام(ره)» توسط دو گروه بین‌المللی محراب و طوبی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط کمیته قرآن است که سرود‌های مورد نظر در اختیار کمیته‌های قرآن در استان‌ها نیز قرار می‌گیرد تا همزمان توسط گروه‌های تواشیح در استان‌ها نیز اجرا شود. 
برگزاری مراسم 30 سال تلاش جهادی در حوزه نظارت بر چاپ و نشر قرآن
مسئول کمیته قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد: برگزاری مراسم گرامیداشت 30 سال تلاش جهادی در حوزه نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم و تجلیل از 10 نفر از برگزیدگان در بخش‌های ناشران، خطاطان، مترجمان و مصححان قرآن کریم در روز جمعه 9 بهمن‌ماه از دیگر برنامه‌های قرآنی به مناسبت دهه فجر است که این مراسم از ساعت 18:30 تا 21 در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود. 
دهمین مراسم تکریم چهره‌های قرآنی برگزار می‌شود
وی در ادامه به برگزاری دهمین مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی کشور در روز جمعه، 23 بهمن‌ماه اشاره کرد و گفت: این مراسم نیز از ساعت 19 تا 22 در سالن حج و زیارت برگزار خواهد شد. در این مراسم 28 نفر از اساتید، پیشکسوتان قرآنی از 18 استان کشور که بیش از 25 سال سابقه مستمر آموزشی در سه حوزه قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم دارند، تجلیل می‌شوند. 
قره‌شیخلو یادآور شد: تجلیل از دارندگان رتبه‌های اول تا سوم مسابقات بین‌المللی قرآن در سال جاری، تجلیل از خانواده قاریان مهاجر الی‌الله، تجلیل از دارندگان مدرک درجه یک و دو حفظ قرآن، تجلیل از تشکل‌های قرآنی ـ مردمی و اتحادیه موسسات قرآنی مردمی برگزیده از دیگر برنامه‌های دهمین مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی خواهد بود. 
توزیع رایگان 15 هزار جلد قرآن در مناطق محروم
وی با بیان اینکه توزیع اقلام قرآنی به صورت رایگان از دیگر برنامه‌های ما در ایام‌الله دهه فجر است، عنوان کرد: توزیع 15 هزار جلد قرآن کریم در استان‌های محروم، توزیع 9 هزار جلد کتاب با موضوع سبک زندگی اسلامی، توزیع دو هزار نسخه سی‌دی قرائت قرآن کریم و توزیع 50 هزار پوستر با مضامین قرآنی همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی انجام می‌شود. 
برگزاری مسابقات قرآنی توسط دستگاه‌ها
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم عنوان کرد: برپایی نمایشگاه‌های قرآنی در سراسر کشور با هدف معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های قرآنی نظام توسط دستگاه‌های دولتی، بخش‌های مردمی و نیروهای مسلح، برگزاری مسابقات متعدد قرآنی در سطح دستگاه‌ها، موسسات قرآنی ـ مردمی و نیروهای مسلح در قالب حضوری، پیامکی و اینترنتی، برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان، برگزاری مرحله نهایی مسابقات تواشیح، ابتهال و دعاخوانی و برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآن و عترت دانشجویان بسیجی از دیگر برنامه‌های قرآنی دهه فجر است.
جشنواره‌های قرآنی کودک و نوجوان و جوان برگزار می‌شود
وی ادامه داد: دو جشنواره قرآنی با عنوان جشنواره قرآنی کودک و نوجوان و جشنواره قرآنی جوان نیز همزمان با دهه فجر برگزار می‌شود و علاوه بر آن، گردهمایی بزرگ قرآنیان در استان‌ها با حضور جامعه قرآنی و فعالان قرآنی هر استان و اجرای برنامه هزاران ختم قرآن کریم در سراسر کشور توسط دستگاه‌های دولتی و مردمی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در کمیته قرآن است. 
قره‌شیخلو در ادامه گفت: برگزاری صدها کرسی تلاوت و محفل انس با قرآن کریم در سراسر کشور با حضور قاریان بین‌المللی، اعزام کاروان‌های قرآنی جهت اجرای برنامه در شهرستان‌ها و روستاها، برپایی غرفه ویژه جامعه قرآنی در مسیر راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در تقاطع خیابان نواب و خیابان آزادی از دیگر برنامه‌های قرآنی دهه فجر خواهد بود. 
وی یادآور شد: برپایی غرفه‌های قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان در مسیرهای مختلف راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن توسط موسسات قرآنی مردمی و برگزاری مراسم کوهنوردی با حضور فعالان قرآنی در روز سه‌شنبه، 18 بهمن‌ماه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت دهه فجر است. 
دیدار با خانواده‌های شهدای قرآنی همزمان با دهه فجر
مسئول کمیته قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد: تولید و ساخت ده‌ها ساعت ویژه‌برنامه قرآنی با موضوعات مختلف و پخش آن از شبکه‌های صداوسیما، مراسم تجلیل از اساتید، مدرسان، معلمان و فعالان قرآنی استان‌ها، برگزاری مراسم جشن سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در 300 موسسه قرآنی مردمی کشور، برگزاری مراسم تجلیل و دیدار با خانواده‌های شهدای قرآنی به همراه برنامه نثار گل به مرقد مطهر شهدا از دیگر برنامه‌هایی است که همزمان با دهه فجر در سراسر کشور دنبال می‌شود. 
وی در پایان گفت: سال گذشته بیش از هزار و 200 برنامه قرآنی به همت دستگاه‌های قرآنی عضو کمیته قرآن در سراسر کشور اجرا شد که امیدواریم امسال شاهد ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی ایام‌الله دهه فجر نسبت به سالهای گذشته باشیم.  
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۳۰
دارلقرآن امام خمینی (ره)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی