دارالقرآن امام خمینی ره

آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه

دارالقرآن امام خمینی ره

آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه

دارالقرآن امام خمینی ره
اولین دوره مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان استان آذر بایجان غربی، با حضور 150 قاری و حافظ قرآن به میزبانی شهرستان نقده برگزار شد.

به اساس ن گزارش، در آیین افتتاحیه مسابقات قرآن وعترت فرهنگیان در شهرستان نقده، معاون پرورشی و فرهنگی مدیر کل اموزش وپرورش استان فعالیت های قرآن،عترت ونماز را شناسنامه فرهنگی آموزش وپرورش دانست ومعلمان را مدافعان حوزه های فرهنگی جامعه نامید.

«قدرت اله قاسمی» ضمن تاکید بر لزوم استفاده بهینه از توانمندی و تبحر معلمان به منظور تشریح مبانی و مفاهیم کلام وحی ، اظهار کرد : توانمندی و تبحر معلمان که تبیین آیات الهی در میزان نفوذ کلام ، تاثیر گفته ها و راهنمایی های آنان اثر شگرف خواهد داشت.

معاون پرورشی وفرهنگی مدیر کل آموزش وپرورش به جایگاه والای معلمان در جامعه اشاره کرد وافزود یکی از بهترین و موثرترین اقشار اجتماعی ، معلمان واساتید و مربیان هستند.

وی به سه فرآیند مهم در آموزش وپرورش نگاهی انداخت وادامه داد ؛ معلمان باید آموزه های دینی را به دانش آموزان یاد بدهند ، باورها را تبدیل به شناخت کنند و این گفته ها و دانش ها را در زندگی روزمره بکار گیرند.

این مقام مسئول ورود معلمان به روحیه دانش آموزان را از نکات مهم کار یک معلم دانست و گفت: دانش آموزی وقتی مشاهده می کند معلم او به خوبی قرآن تلاوت می کند بدون شک جذب او می شود و معلمش را الگوی خود قرار می دهد.

«منصور سعیدی» مدیر آموزش وپرورش نقده نیز در این آیین با اشاره به اینکه همه افراد جامع که امروز منشاء اثر  خدمت هستند ، پرورش یافته دست معلمانند ، یاد آور شد: معرفت به خدا و معنویات را مدیون معلمان با اخلاق هستیم.

مدیر آموزش وپرورش نقده با بیان اینکه باکاربردی کردن آموزه های دینی در زندگی فرهنگ اسلامی محقق می شود اظهار داشت : اقتصاد و توسعه در همه زمینه ها نیز در سایه فرهنگی اسلامی به ثمر می نشیند.

سعیدی ضمن تقدیر از مسئولین استانی به دلیل اعتماد و انتخاب شهرستان نقده به منظور میزبانی از اولین دوره متمرکز مسابقات قرآن فرهنگیان افزود : آثار وبرکات این مسابقات بی تردید مایه نشاط و سرزندگی قرآنی در مدارس خواهد شد.

اولین دوره مسابقات قرآن وعترت فرهنگیان استان آذربایجان غربی با شرکت 150 فرهنگی از مناطق 24 گانه استان و در چهار رشته حفظ ، قرائت ، نهج البلاغه و آموزش احکام در نقده و به مدت یک روز در حال برگزاری است.

در پایان لازم به ذکر است آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه با کسب 3 مقام اول در رشته های حفظ برادران و حفظ خواهران و قرائت خواهران مقام نخست این مسابقات را به خود اختصاص داد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۲
دارلقرآن امام خمینی (ره)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی